2012. április 23., hétfő

Kakaós mandula keksz

Hozzávalók
2 csésze Nature Cookta mandulaliszt
1/2 mk szódabikarbóna
2 ek kakaópor
3 ek Xukor
csipet só
1 tk vanília aroma
5 ek olvasztott zsír 7-8 ek zsírosabb kókusztej
Hozzávalókat kézzel összegyúrni, gombócokat fomálni, sütőpapírral bélelt tepsibe pakolni, ellapítani, előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütni.
Tadam!

Kiegészítés:
Most hogy állt egy éjszakát a süti, azt mondom, a tészta elbír még egy kis zsírt és édesítést, valamint nem árt kisebb adagokban és vékonyabbra lapítva sütni. Na majd a következő adagot már ennek fényében készítem! :)

4 megjegyzés:

  1. Szia Timi!!
    még kezdő vagyok, nincs is itthon minden "felszerelés", de kísérletezem:) ezt tettem ma is, csak érdekes eredménye lett: a fentebbi receptedet annyiban módosítottam, hogy mandulaliszt helyett kókuszreszeléket daráltam le, illetve kavartam a tésztába két evőkanál mézet, illetve egy kávédarálónyi mogyorót és mákot. Ugyanennyi ideig sütöttem,mint ahogyan írod, de a széle és az alja korom fekete lett:)
    amúgy isteni az íze!!!Szerinted kise4bb lángon kellett volna vagy csak a kókuszliszt miatt égett meg???
    előre is köszi!!
    Timi

    VálaszTörlés
  2. Szia Timi! Remek dolog kísérletezni, én a mai napig azt csinálom. Bár nem vagyok cukrász, sem pék, úgy gondolom, hogy a méz miatt égett meg. Sütés közben a mézben lévő cukor karamellizálódott és hamarabb jutott el abba az állapotba ahol már szenesedik, mint ahogy a massza többi része megsülhetett volna. Ha lesz rá anyagi fedezeted, próbáld ki a nyírfacukrot (több féle néven is kapható: xilitol, eritrit, xilit. Az itthon gyártott nyírfacukrot, iparihulladék kukoricacsutkából készítik, inkább válassz olyat ami Finnországban vagy Kínában készül). Az íze megegyezik a kristálycukoréval, az állaga is olyan, nagyon jól használható sütik készítéséhez. Nekem egy mezei fatengelyes Delton gáztűzhelyem van, hőfokokat nem mutat, van rajta kicsi, közepes és nagy láng. Nem bonyolították túl :D Nagy lángon szoktam bemelegíteni, mikor beteszem a maglisztes sütiket, kb 10 perc után lecsökkentem kicsi és közepes közé, és úgy sütöm készre. Remélem tudtam segíteni :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, tudtál!!! köszönöm!! poén: nekem is régi fajta tűzhelyem van, de remélem majd rájövök, hogy hogyan bánjak a maglisztes dolgokkal!!addig is köszi a sok receptet!!!
    T.

    VálaszTörlés
  4. Szia! Mit jelent a csésze?

    VálaszTörlés