2012. április 13., péntek

Csirkemájas pogácsa

Elmira kacsamájas pogácsája ihlette sós süti.
A hozzávalókat egy kicsit átvariáltam, abból kellett megoldanom a tészta összeállítást, amit itthon találtam :)
1 marék törökmogyoró és mandula keverék őrölve
12,5 dkg napraforgómag őrölve
10 dkg kókuszreszelék darálva
1 ek Nature Cookta szezámliszt 
1/4 kk só
1/2 kk őrölt kömény
2 db tojás
1 kk szódabikarbóna
tetszés szerinti fűszerek
kb. 10 dkg összepasszírozott hideg csirkemáj paprikás zsírjával, hagymás szaftjával együtt.
Szóráshoz szezámmag
A hozzávalókat kézzel összegyúrtam, gombócokat formáztam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam.
Előmelegített sütőben magas hőfokon 20 percig sütöttem.
Nagyon finom, illatos harapnivaló. Ebből a tésztamennyiségből 16 db pogi jött ki, de véleményem szerint, érdemesebb felényi golyókat csinálni, nagyon laktató....
Miután kihűlt, zacskókba szétosztva betettem a fagyasztóba. Teszteltem milyen újra átmelegítve, semmit sem veszít az ízéből :)

2 megjegyzés:

  1. Ezt kipróbálom mindenképp! Nézegettem a magliszteket, kicsit megijedtem az áraktól, de ahogy látom az adagjaidból, fél kilónyival nagyon sokig tudnék gazdálkodni. Nekem csak magam kellene etetnem, szüleimet nem fogom már paleóra :) Köszönöm az ötleteket, neki is látok - először az elméletnek, átolvasom az irodalmat. Majd jövök tanácsokért :)

    VálaszTörlés
  2. Szia :) A búzaliszthez viszonyítva, a maglisztekből viszonylag kevés kell. A hagyományos magyar konyhában máshoz szoktunk hozzá. Mértéktelen oltári nagy zabálások...hát az itt nincs. Nem azért mert nem szabad, hanem mert pl ebből a pogácsából én egyszerre max 2 db-ot tudok megenni. Nagyon laktató, egyszerűen nem kívánok többet.

    VálaszTörlés