2012. május 19., szombat

Magvas karikák

Az úgy volt, hogy mikrós zsömlét akartam sütni magamnak, de elbeszélgettem és véletlenül belekevertem a tojás sárgáját is. Morfondíroztam mi legyen, aztán eszembe jutott, hogy Willson oldalán láttam egy fánk receptet, gondoltam ahhoz hasonlatosan, kisüthetném zsiradékban ezt a masszát is.

Hozzávalók
- 3 ek napraforgóbél megőrölve
- 1 ek szezámmag megőrölve
- 1 kk őrölt kömény
- 1/3 kk só
- 1 db tojás
- pici víz, hogy összelehessen keverni a hozzávalókat.

Az alkatrészeket kikevertem, zacsiba töltöttem, felforrósítottam a zsiradékot. Zacsi csücskét ollóval lecsippentettem, majd megpróbáltam körökre emlékeztető izéket nyomni a serpenyőbe.
Mindkét oldalukat pirosasra sütöttem. Érdemes egyesével kiszedni, hogy ne törjenek össze, közben nem árt elhessegetni a gyerekeket, különben az utolsó produktum kiszedése után vesszük észre, a többi izé, mind eltűnt. Salátával és pestoval ettem.



3 megjegyzés:

  1. Szia! Egy jót vidultam az "izéken"!!! :-))
    Csak egy tanács, próbálj meg inkább nyolcasokat formázni. Egyszerűbb!! Vagy folyamatosan fodrokat nyomni, amíg meg nem telik az edény. Akkor egyben kiveheted...
    Nem sütötted kissé túl?

    VálaszTörlés
  2. Szia! :) Kicsit elmaradtam a blogolással, vizsgázom még a héten, utána megint aktívabb leszek. Nem sült túl, ízre is finom lett, csak hát a formája...:) Na majd a rutin meghozza gyümölcsét és előbb utóbb lesz kinézete is. Mostanság a zsömleféléimet próbálom tökéletesíteni, édeset és sósat is sütök minden második nap, ezek lettek a kenyér és kalács pótlóim. Alkalmanként 2-2 db-ot készítek, az pont két napi adagom. Jövőhéten feltöltögetetem őket.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Akkor egy kalap szamócát! :-))) mármint a vizsgákhoz...

    Kaptam egy jó tanácsot: a japántyúkocskák tojásának igen semleges íze van, nem úgy, mint a tyúktojásnak. Ha hozzájutsz, azt próbáld a zsömlékhez. Sokkal jobban hasonlít majd az eredeti péksüteményhez.

    VálaszTörlés