2012. május 11., péntek

Gyümölcsös - "joghurt" fagyi

A gyerekeim szerint, gyümölcsjoghurt íze volt...:)
Hozzávalók
4 tojás sárga
3 ek xukor
3 ek méz (xukorral helyettesíthető, vagy elhagyható)
4 dl víz
1 púpozott evőkanál kókuszzsír
2 tk zselatin
1/2 kk fahéj
15 dkg fagyasztott vegyes bogyós gyümölcs
A vízből kivettem egy keveset, amiben feloldottam a zselatint, majd félretettem.
Forró víz fölött kikevertem a tojás sárgákat a xukorral és mézzel, amikor már világos, habos lett, hozzáöntöttem a korábban már felmelegített kókuszzsíros vizet. Nem jó ha túl meleg a víz mert összerántja a tojássárgákat, inkább csak langyos legyen. Beleszórtam a fahéjat és összefőztem. A legvégén adtam hozzá a zselatinos vizet, és időnként kevergetve hagytam hűlni a krémet, majd amikor már nem volt túl meleg, betettem a hűtőbe ( nem kell megijedni, elég híg marad, de be fog sűrűsödni mire lehűl). A fagyigép jégakus tartálya ezidő alatt a fagyasztóban csücsült. Amikor már úgy gondoltam kellően hideg mindkettő, folytattam a fagyikészítést. Az alapkrémet beletettem a gépbe, hozzáadtam a fagyos gyümölcsöket, és 30 percre beállítottam. A gyerekek érkezéséig, betettem a fagyasztóba a kész fagylaltot. 12 gombóc lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése