2012. május 11., péntek

Macaron

Tegnap a férjem, nem átallott hazahozni a közeli cukiból egy kis zacsi gyönyörű, illatos macaront. Azért is lepaleósítottam :P
Még az sem tántorított el, hogy se habzsákom, se gyakorlatom macaroon készítés terén :)
Hozzávalók:
10 dkg mandula megőrölve
4 ek porított xukor
1 ek kakaópor
4 tojásfehérje

A tojások fehérjéből kemény habot vertem. Az őrölt mandulát összekevertem a porított xukorral, és a kakaóporral, majd óvatosan beleforgattam a habba.
A masszát zacsiba töltöttem, kicsíptem az egyik csücskét és a szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe pici kb 50 Ft-os nagyságú pacákat nyomtam. Fél órát szárítottam őket a levegőn, majd előmelegített sütőben, alacsony hőfokon 14 perc alatt megsütöttem.
Sütés közben, elkészítettem a csokikrémet
1 dl sűrű, zsíros kókusztej
1 ek kókuszkrém
1 ek kakaópor
2 csapott ek xukor
5 kocka étcsoki (kb 2,5 dkg)
Minden hozzávalót csomó mentesen elkevertem, majd lassú tűzön össze melegítettem.
Betettem a hűtőbe, majd mikor már csak a krém közepe volt folyós, összekevertem az egészet, hogy kenhető állagú legyen.
A süti pacákat teljesen hagyni kell kihűlni, különben szét morzsálódnak. Egy éles, vékony pengéjű késsel, könnyen le lehet választani a papírról.
A krémmel összeragasztott sütiket, vissza tettem a hűtőbe, nem szeretik a párás meleget.
Egy éjszakát pihent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése