2012. augusztus 26., vasárnap

Kenyér muffin formában

Kompromisszumos paleo, a zab miatt. Mini zsemléket szerettem volna készíteni, kolbászos szendvicshez.
Ehhez tökéletesen megfelel egy szilikon muffin forma, én nem vagyok szilikon ellenes, tehát ebben sütök. A teflon edényekkel inkább vannak fenntartásaim, talán egyszer lecserélem őket kerámia bevonatosra...
- 4 ek zabpehely őrölve
- 2 ek szezámmag őrölve
- 4 ek kókuszreszelék őrölve
- 1/2 kk só
- 1/2 kk szódabikarbóna
- 1/2 kk őrölt kömény, semlegesíti a szezám kesernyés ízét
- 1 egész tojás
- 1 ek olvasztott zsiradék
- 1 kk citromlé, vagy almaborecet

A hozzávalókat homogén masszává kevertem annyi vízzel, hogy jól kanalazható tésztát kapjak. Előmelegített sütőben 30 percig sütöttem. Utolsó 10 percre le lehet kapcsolni a gázt, ha nem nyitod ki az ajtót, a benn lévő hő elég a sütés befejezéséhez. Csak úgy mondom, ha  heti 5 x 10 percnyi gázt spórolsz, már érezhető a havi gázszámlán, a felszabaduló pénzecskét elköltheted paleo alapanyagra  :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése