2012. augusztus 15., szerda

Almás kocka

Kevés alapanyag kell hozzá, viszonylag olcsón megsüthető. Gyorsan elkészül, így energiát spórolunk, az eredmény pedig nagyon finom. Alacsony szénhidráttartalom, se cukor, se glutén, se tej. Ez tipikusan az a süti, amit érdemes egy éjszakára hűtőbe tenni, mert így sokkal finomabb mint frissen. Figyelembe véve a tészta állagát, alkalmas torta alapnak is.
Hozzávalók
10 dkg kókuszreszelék, kávédarálóban megőrölve,249 ft
1 óriási alma, az enyém kb 20 dkg volt, 60 ft
3 nagy tojás, kistermelőtől vettem, giga méret 30 Ft/ db áron
5 dkg hántolatlan mandula, kávédarálóban megőrölve 150 ft
50 ml olvasztott zsiradék, itt pálmazsír, de jó kókuszzsír, sertészsír vagy kacsazsír is.
csipet só
3 ek xukor
1/2 kk fahéj
1/2 kk szódabikarbóna
Mivel pontosan nem tudnám kiszámolni az apróságokból beletett mennyiségek részarányosan mennyiből jönnek ki, az összeget felfelé kerekítve, kb 600-650 ft-ból készíthető el ez a tepsi süti. Mérete 20x25 cm, amit 12 db-ra vágtam fel.
Ha bemennék egy III. osztályú cukrászdába, ezért a pénzért 2,5 db lisztes, tejszínes, cukros sütit kapnék, és egy feledhetetlen rosszullétes éjszakát....
Talán megúszom a kövezést ha azt mondom, nem drága.
A masszát beleöntöttem a szilikon formába, tetejét megszórtam mandulával, majd előmelegített sütőben 25 percig sütöttem. Elzártam a gázt, és csak 10 perc elteltével vettem ki. Ha nem nyitogatod a sütő ajtaját, a benn lévő hő elegendő ahhoz, hogy aranybarnára süljön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése