2012. szeptember 5., szerda

Tökmag ropogós

Elképesztően jó áron sikerült vennem egy csomag Paleo-jó tökmaglisztet. Duplán örültem, mikor megláttam a csomagolás hátoldalán egy tökmag ropogós receptet. Naná hogy azonnal ki kellett próbálnom.
A csomagoláson olvasható recept:
-3 db tojás
-1 kk só
-1 kk őrölt fűszerpaprika
-1 gerezd áttört fokhagyma
-10 dkg Paleo-jó liszt
25x30- as tepsi
sütőpapír
kenéshez zsír vagy Olajessimo
A sütőt előmelegítjük 170 fokra
A hozzávalókat alaposan kikeverjük és egy kizsírozott, sütőpapírral bélelt tepsibe egyenletesen elsímítjuk.
Vékony pengéjű késsel, előre megrajzoljuk a kekszek vonalát, így ha kisül, könnyen tudjuk széttördelni.
Először 15 percig sütjük 170 fokon, majd lecsökkentjük a hőfokot 160-ra, és további 20 percig sütjük.
Akkor jó, ha már teljesen szikkadt és ropogós. Rácson kihűtjük, a vonalak mentén eltördeljük és légmentesen záró dobozba tesszük.
Én nem használtam sütőpapírt, és a hőfokot sem tudtam megállapítani, az én régi sütőm ilyet nem tud. Mérsékelt lángon, majd teljesen lecsökkentve sütöttem/szárítottam 35 percig.
Eszméletlen jó ízű ropogtatni való.


2 megjegyzés:

  1. Ilyent vettem én is. De még nem próbáltam ki. Na, lassan kötelező lesz....

    VálaszTörlés
  2. Gyorsan próbáld ki! :) Nagyon finom rágcsálni való, vacsira makrélával és majonézzel ettem.

    VálaszTörlés