2012. szeptember 8., szombat

Pizza

Vágytam egy pizzára, de nem arra a nehéz élesztősre, hanem egy igazán könnyű, paleo pizzára.
Először elkészítettem a pizza alapot:
2,5 evőkanál lenmagliszt
2,5 ek Nature Cookta tökmagliszt (a kedvencem)
2,5 ek őrölt kendermag
3 db tojás
2 ek olivaolaj
2 gerezd zúzott fokhagyma
1/2 kk szódabikarbóna
1/2 kk só
1/2 kk xukor
1 tk pizza fűszerkeverék
0,5 dl víz
A masszát 20x25-ös szilikon tepsibe öntöttem, majd előmelegített sütőben 10-12 perc alatt elősütöttem.
Míg sült, elkészítettem a feltétet.
Szósz:
1 kicsi sűrített paradicsom konzervet kikevertem pici sóval, borssal, xukorral, zúzott fokhagymával, oregánóval.
Feltét:
10 dkg füstölt tarja felaprítva
2 db nagyobb édeskés paradicsom felszeletelve
2 db tojás
10 dkg reszelt kemény sajt
A tésztát megkentem  szósszal, rápakoltam a husit, paradicsom szeleteket, majd ráütöttem két egész tojást és megszórtam sajttal, majd finoman borsoztam, sóztam és készre sütöttem.
Nagyon nagyon finom lett, pedig nem szeretem a lenmagliszt ízét, itt viszont sikerült elég karakteresre fűszerezni ahhoz, hogy semlegesítse az ízét.



3 megjegyzés:

  1. Szia Timi!

    most teszteltük a pizzát, isteni lett, köszönjük szépen a receptet!!! kendermagom még nincs:), diót daráltam bele, de így is jó lett, a többi hozzávaló ugyanaz volt!
    Üdvözlettel:
    T.Timi

    VálaszTörlés
  2. ja, és még valami: a magyaros szezámkenyeredet rendszeresen készítem, egy másik tökmaglisztes mellett ez a kedvencem!:)

    VálaszTörlés
  3. Timi, el sem hiszed mennyire örülök neki, hogy mások számára is használhatóak a receptjeim! :) Minden visszajelzésnek nagyon örülök :) Egészségetekre!

    VálaszTörlés