2013. október 2., szerda

Sárgabaracklekváros szelet

Egyszerű, nem kell hozzá túl sok alapanyag, és nem igen lehet elrontani.
6 db tojás, különválasztva
10 dkg cukor, vagy 4 ek xukor
6 ek sárgabaracklekvár
6 ek rizsliszt
3 ek gm liszt, most Emese kenyérport használtam
6 ek pattogatott Amaránt
3 ek felolvasztott kacsazsír, de ha van kókuszzsír az is remek
1 csipet só
1 dl víz



Ahogy kezdem:
Bekapcsolom a sütőt, míg kikeverem a tésztát, éppen jól bemelegszik.
Két külön edényre lesz szükség, egyik a tojáshabnak, a másik a többi hozzávalónak kell.
A tojások sárgáját kikeverem a cukorral, lekvárral, lisztekkel, amaránttal, zsírral és apránként hozzá keverem a vizet és csipet sót. Egy kis citromhéjat is lehet bele reszelni, ha van. A masszába óvatosan beleforgatom a kemény tojáshabot, majd kizsírozott, sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm.
170 fokon kb 15 percig sütöttem, majd lecsökkentettem 150 fokra és további kb 10 percig sütöttem. Mivel mindegyik tűzhely másként teljesít én úgy szoktam csinálni, ha már megcsapja az orromat a süti illata, lecsökkentem takarékra és addig sütöm, míg szép piros nem lesz. Azért a biztonság kedvéért fogvájóval leellenőrzöm a süti közepén nem maradt e nyers.
A sütőből kivéve pihentetem 10 percig, majd óvatosan, először körbe a széleknél megmozgatva, lehúzom róla a papírt.
Talán emlékeztek még rá, a 80-as években lehetett kapni azt a fajta szardínia konzervet aminek a tetejét fel kellett tekerni. Na én ezt a módszert használom a papír leválasztásához, csak éppen a tésztát finoman megemelve, kitekerem alóla a papírt. Nem olyan nehéz, és így a tésztánk maradhat a tepsijébe míg kihűl. Különösen akkor jó ez, ha a sütinkre még máz is kerül.
Gyors csokimáz:
1 púpos ek kacsazsír
4 ek natúr kakaópor, a cica fejes kakaópor gluténmentes
10 dkg porcukor vagy 4 ek xukor
kb 0,5 dl víz, apránként öntögetve
kisebb nyeles edény

Takarék láng fölött, egynemű sűrű masszává olvasztom, forrón a tésztára csorgatom, egyenletesen elkenem. Hűtőszekrényben gyorsabban hűl, ez falánkság és csorgó nyál esetén nem elhanyagolható szempont :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése