2013. október 4., péntek

Köményes- fokhagymás pogácsák

Visszatérő kedvenc ez a sós apró süti. Többféle lisztből készítettem már, most Emese kenyérporral dolgoztam. Azért szeretem ezt a tésztát, mert a kelesztési idő alatt, eltudok készíteni egy tepsi édes kevert tésztát is.
Hozzávalók
1 cs Emese kenyérpor
6 ek rizsliszt
1 tk só
1 tk őrölt kömény
2 egész tojás
3 púpozott ek kacsazsír
4 gerezd zúzott fokhagyma 
2,5 dkg Budafoki élesztő (ez a fajta gluténmentes)
csipet cukor az élesztő kelesztéséhez
némi víz, apránként adagolva

Az élesztőt langyos vízben felfuttatom egy csipet cukor társaságában. A nyírfacukor sajnos nem lép reakcióba az élesztővel, így az alkalmatlan erre a célra. Mivel tejet sem használok a tésztáimhoz, a víz önmagában kevés volna az akcióhoz, így marad a csipetnyi (tényleg nem több!) cukor.
Amíg az élesztő aktiválódik, a többi hozzávalót össze dobálom egy kelesztőtálba, majd hozzáadom az élesztőt és annyi nem túl hideg vizet, hogy egy gyurmázható állagú tésztát kapjak.
Lefedve kb 30 percig huzat mentes helyen kelesztem.
Rizslisztes felületen nyújtófával kb 5 mm vastagságúra nyújtom, tepsibe pakolom, lekenem tojással és megszórom magokkal. Most köménymag került a tetejére, de szezámmaggal, napraforgóbéllel is nagyon finom. Ha valaki olyan szerencsés hogy bírja a tejtermékeket, szórhat rá sajtot is. Egy alkalommal apróra vágott bacon került a tetejére, annak is nagy sikere volt. 
A sütőt ebben az esetben is előmelegítettem kb 180 fokra, az első 8-10 perc után lecsökkentetten 160 fokra. Az időt most nem mértem, látvány alapján állapítottam meg hogy jó, de kb 25 percig volt bent a sütőben


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése