2013. október 10., csütörtök

Hoppá kenyér

A feladat: kenyérpótló sütése élesztő, szódabikarbóna, sütőpor és magok nélkül. Hoppá!
Rövid töprengés után, a lenti hozzávalókból, a következő kellemes ízű, megkenhető, szendvicsnek is alkalmas kenyérféle született.
- 5 ek gluténmentes kenyérpor (Emesét használtam)
- 2 ek femini dara
- 1 kk só
- 1 db egész tojás
- 2 ek kacsazsír
- 4 tojás felvert kemény habja (a sárgáját félretehetjük egyéb sütikhez)
- kb 1 dl víz

Felvertem a tojásfehérjét, a többi hozzávalóból homogén masszát készítettem, és beleforgattam a habba. Kikent, sütőpapírral bélelt, kisebb tepsibe öntöttem. Előmelegített sütőben, 160 fokon, 40 percig sütöttem. Kb 10 percet pihent, csak ezt követően sikerült lehúznom róla a papírt. A kész kenyérke kb 1,5 cm magas. Kihűlve fogyasztható.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése