2012. november 7., szerda

Briós, lekváros rózsa

Illatos, finom és még szép is.

Hozzávalók:
25 dkg gluténmentes liszt
1 ek útifű maghéj
1 csipet só
2 ek cukor lehet úgy is, hogy csak egy csipet cukor megy az élesztő miatt, a többi xukor
1 dkg élesztő
1 dl + 3 ek melegvíz
5 dkg zsiradék
pár csepp citromlé

Az élesztőt felfuttatom 1 dl vízben, egy csipet cukorral, majd az összes hozzávalóval összedolgozom. Érdemes még 2-3 kanál vizet adni hozzá, hogy könnyen lehessen dolgozni a tésztával.
A tészta mennyiséget kétfelé osztottam. Egyik feléből lisztezett felületen vékony rudakat sodortam és brióssá tekertem őket. A másik adagot tovább feleztem, kinyújtottam tenyérrel, megkentem eperlekvárral és összeborítottam a két tészta pacát. Kb 3 cm széles csíkokra vágtam, óvatosan megcsavartam a szalagokat és rózsa alakba tekertem őket.
Kizsírozott tepsin kb 40 percig kelesztettem, tetejüket tojással kentem és vaníliás xukorral szórtam meg.
Előmelegített sütőben pirosra sütöttem. Éjszakára fém dobozba zártam őket még langyosan, így reggelre nem száradt ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése